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Nombre: Name: Odir Antonio Rodríguez Villagra
Teléfono: (506) 2511-3001
Phone: (506) 2511-3001
Correo electrónico: odir.rodriguez@ucr.ac.cr
Email: odir.rodriguez@ucr.ac.cr
Academic Degree: Ph. D.
Grado académico: Ph. D.
Specialism: Development of working memory.
Especialidad: Desarrollo de la memoria del trabajo.

He obtained a Bachelor's Degree in Psychology from the Catholic University of Costa Rica, an academic Master's degree in Cognitive Sciences from the University of Costa Rica and a PhD in Cognitive Science from the University of Potsdam, Germany. He currently works as Director of the Postgraduate Program in Cognitive Sciences at the University of Costa Rica, a researcher at the Institute for Psychological Research, the Center for Research in Neurosciences and a professor at the School of Psychology, the Postgraduate Degree in Education and the Doctorate in Education of the University of Costa Rica.

His areas of interest are the study of the sources of variation (individual, group and developmental) of working memory capacity and its relationship with fluid intelligence, academic performance and reading comprehension. In addition, over the years he has had a great interest in the study of executive functions (Miyake, et al., 2000). The study of these aspects are approached through statistical modeling, mathematical modeling and, recently, through electroencephalography studies and the recording of eye movements.

Obtuvo Licenciatura en Psicología en la Universidad Católica de Costa Rica, Maestría académica en Ciencias Cognoscitivas en la Universidad de Costa Rica y Doctorado en Ciencia Cognitiva en la Universidad de Potsdam, Alemania. Actualmente se desempeña como Director del Programa de Posgrado en Ciencias Cognoscitivas de la Universidad de Costa Rica, investigador del Instituto de Investigación Psicológicas, del Centro de Investigación en Neurociencias  y profesor de la Escuela de Psicología, del Posgrado en Educación y del Doctorado en Educación de la Universidad de Costa Rica.

Sus áreas de interés es el estudio de las fuentes de variación (individual, grupal y del desarrollo) de la capacidad de la memoria de trabajo y su relación con la inteligencia fluida, el rendimiento académico y la comprensión de lectura. Además, a través de los años ha tenido un gran interés en el estudio de las funciones ejecutivas (Miyake, et al., 2000).  El estudio de estos aspectos son abordados por medio de la modelación estadística, la modelación matemática y, recientemente, mediante estudios de electroencefalografía y el registro de los movimientos oculares. 

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